...
...
...

Verhuisd

Inmiddels zijn we verhuisd naar een grotere unit. We hebben nu een huiskamer en een keuken! We zijn druk bezig geweest met 'opshoppen' in tweedehands-winkels voor alle dingen die we nu nodig hebben zoals banken en keukenspullen. Het is heel gaaf om te merken dat God ook in materiële zin voor ons zorgt zodat we twee goede en goedkope banken konden vinden. Australische opshops hebben wat meubels betreft voor Nederlandse maatstaven veel oude en uitgeleefde dingen staan maar hier is dat normaal. We zijn dus erg blij met onze redelijk goede banken. Ook krijgen we een eettafel met stoelen gratis en hebben we zelfs een frietpan gekregen! Lekker op z'n Nederlands zaterdag frietjes eten.

We zitten nu twee weken in deze woning maar we genieten elke dag van het uitzicht en van onze eigen keuken! Over een paar weken zal ik het misschien niet meer zeggen maar nu vind ik het heerlijk om weer zelf te kunnen koken.


Videootje van onze nieuwe unit

 

Baby

Nooit geweten hoe hard een zwangere buik groeit! Het is nu duidelijk te zien dat we een kindje verwachten.

We zijn zo langzamerhand de baby kamerspullen aan het verzamelen en door alle kadootjes vanuit Nederland hebben we al heel wat rompertjes gekregen. Erg bedankt allemaal.

 

Vliegopleiding

De eerste week zit erop! Het was ontzettend intensief. De nieuwe omgeving, nieuwe mensen leren kennen, vliegtheorie, de praktijk. We kregen overdag heel veel informatie over ons uitgestort, en 's avonds was ik bezig met lezen van de theorie voor de vlucht van de volgende dag.

De sfeer op het Australian Centre for Mission Aviation (ACMA) is erg goed. De manier waarop de staff de studenten begeleidt en de manier waarop de studenten met elkaar omgaan is erg bemoedigend.

Maandag en dinsdag stonden in het teken van huishoudelijke zaken, maar woensdag en donderdag zijn vlucht 1.1 en 1.2 van het vliegprogramma gedaan. Het vliegprogramma begint met de module “to first solo” (naar eerste solovlucht). In totaal zijn dit 13 vluchten, waarin ik stap voor stap door mijn instructeur, Andrew Little, wordt aangeleerd hoe MAF wil dat je het vliegtuig veilig en naar wens bestuurt.

Iedere dag begint met een stukje gezamenlijke bezinning waarbij alle staff en studenten bijeen zijn en elke dag één van ons iets vertelt over wat God in zijn of haar leven heeft gedaan. Daarna wordt er samen gebeden. De rest van de dag is ingedeeld in “slots” (tijdblokken). Voor één vlucht is een slot van twee uur ingedeeld. Aan het eind van de dag wordt het programma voor de volgende dag bekend gemaakt, waarop ik kan zien hoe laat mijn slot voor de volgende dag zal zijn.

Ter voorbereiding op iedere vlucht is er een klassikale “long briefing”. Op het moment dat de tijd van mijn vlucht dan is aangebroken, zoek ik de instructeur op die vervolgens nog een korte briefing van ong. 15 minuten voorafgaand aan de vlucht geeft. Vervolgens vertrekken ik en de instructeur naar het vliegtuig om de vlucht uit te voeren.

Ik vind het erg bijzonder om het vliegen nu op deze manier weer op te pakken! Vliegen in Australië is wel anders dan in Nederland. Het landschap is “rommeliger”, overal glooiend, en her en der bergachtig. De “training area” van de vliegschool is een gebied ten oosten van Lilydale, ter grootte van 50 x 35 km, waarin we tot een hoogte van 6000 ft (2 km) kunnen oefenen. Best wat ruimte dus, maar tijdens een vlucht vliegen we wel een paar keer heen en weer!

Vrijdagmiddag is het weekly duties (wekelijkse taken). Elke week veranderen de taken en dit keer mocht ik de vliegtuigen wassen. Ik kwam er goed vanaf deze keer, want twee van de drie toestellen waren de hele middag in de lucht voor vlieglessen...

 

 

 

 

 

 

Instagram

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...