...
...
...

Op dit moment staan we voor de monstreuze taak om heel ons leven en huishouden in te pakken in... 4 olievaten:

De vaten laten we in Melbourne achter. Uiteindelijk moeten ze naar het zendingsveld. Men heeft ons het gebruik van olievaten aanbevolen. Ze schijnen waterdicht te zijn. Belangrijk, want de spullen kunnen wel dagen in de (tropische) regen staan te wachten op de volgende vervoerder. Ook zijn ze makkelijk handelbaar (rollen) en passen ze stuk voor stuk in een klein vliegtuigje.

De provincie Queensland van Australië heeft last van enorme overstromingen. Een gebied zo groot als Frankrijk en Duitsland samen heeft wateroverlast. Door hevige regenval ontstonden waterstromen die hele huizen, compleet met bewoners hebben weggevaagd.

 

Het weer doet op dit moment vreemd. We hebben enorme onweersbuien gehad met zeer veel regen. Af en toe leek het een tropisch klimaat. Men zegt het wel 15 jaar geleden is dat dit soort weer plaatsvondt in Melbourne.

Bijna in de val

De lucht werd donker, dreigend en zag er indrukwekkend uit.

Afgelopen week heb ik (René) mijn opleiding afgerond. Ik slaagde voor de vliegtest voor het Commerciële Piloten Brevet. Het was een vlucht van 3,5 uur met een examinator. De examinator had wat "real estate (onroerend goed) gekocht" en wilde wat luchtfoto's maken van zijn nieuwe aankoop, gevestigd op een obscuur kruispunt van twee wegen in het platteland. Aan mij de taak om hem daar naartoe te navigeren en een rondje boven de juiste plek te draaien, zodat hij zijn foto's kon maken. Die taak ging goed en ik vond het kruispunt zonder veel problemen. Tijdens het vervolg van de vlucht maakte ik echter een fout. Er was geen hoop dat ik het gauw kon oplossen, want de examinator had het opgemerkt... dan maar herstellen en de vlucht vervolgen zo goed als ik kon, zonder mijzelf af te laten leiden door de knagende vraag of dit "gezakt" betekende. Er stond nog een heleboel op het programma en gelukkig ging een aantal daarvan ook heel erg goed. Na afloop was ik niet helemaal zeker over de uitkomst... totdat de examinator mij vertelde dat ik geslaagd was!


Eén van de vliegvelden waar ik naartoe vloog voor de commerciële test. Dit vliegveld ligt in het gecontroleerde luchtruim van Melbourne International airport.

Wat moet ik nu verder nog doen?
- Een paar vluchten van de module "Geavanceerd vliegen". O.a. landen op een landingsbaan met een helling van 16% (heuveltje op landen en heuveltje af opstijgen), onder begeleiding van een ervaren instrukteur.

- Een vliegtest met de Chief Pilot van Arnhemland, die mijn geschiktheid voor MAF beoordeeld (Technical Evaluation)

- Een psychometrische test voor MAF Australië (grappig genoeg door een psycholoog in Nederland via Skype!)

Dit staat gepland nog vòòr de kerst.


Allemaal afgestudeerd


Instagram

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...