...
...
...

Wat krijg je als je de volgende dingen samenvoegt?

  • 9 studenten
  • 3 vliegtuigen
  • 2 instructeurs
  • een route van 7.800 km

Juist, een Remote Area Safari! Op 29 juli hoopt René te vertrekken op deze grote trip, dwars over het continent Australië. In vijf dagen hopen ze “omhoog” te vliegen naar Arnhemland in Noord-Australië. (Genoemd naar het Nederlandse schip “Arnhem” dat de kust in 1623 aandeed). Arnhemland is Aboriginal gebied en MAF helpt daar met vliegtuigen.


Route

Het doel van de safari is om een kijkje te gaan nemen bij de MAF operatie in Noord-Australië. Daarnaast doen de vliegstudenten in één ruk veel vliegervaring op met het vliegen in afgelegen gebieden. U moet zich voorstellen dat Australië ongeveer net zoveel inwoners als Nederland heeft, terwijl het land 200 maal zo groot is. Veel gebieden in midden-Australië zijn daarom bestempeld als “afgelegen gebied”. Om daar te vliegen moet je je aan speciale regels houden m.b.t. overlevingspakketten en lange-afstand radio's (HF).

Na vijf dagen in Noord-Australië zal René samen met de andere studenten hun vliegtuigjes weer terug vliegen naar Melbourne. Het schema ziet er als volgt uit:

Vr 30 jul Coldstream - Horsham
Ma 2 Aug Bourke
Di 3 Aug Longreach
Wo 4 Aug Mout Isa
Do 5 Aug Gove (Arnhemland)

Vr 6 Aug

Zo 8 Aug

Elcho Island (Arnhemland)
Wo 11 Aug Burketown
Do 12 Aug Emerald
Vr 13 Aug Moree
Za 14 Aug Coldstream

Vetgedrukt zijn de dagen waarop René piloot is.

De studenten hebben de opdracht gekregen zo "commercieel" mogelijk te vliegen. M.a.w. na het opstijgen zo snel mogelijk koers richting bestemming te zetten, niet te lang door te klimmen als dat niet nodig is en hele accurate navigatie en brandstof logs (notities) bij te houden. Turbulentie vermijden i.v.m. de passagiers.

We bidden dat God ons een veilige reis geeft, waarop we veel kunnen leren over Arnhemland, de Aboriginals en kunnen ervaren wat het vliegen als MAF piloot inhoudt.


Dezelfde route in Europa

Instagram

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...