...
...
...

Wat houdt 'Head of Delivery' nu precies in? Hier een verslagje van vandaag:

Maandagmorgen. Ik zit samen met Julie, onze administrateur om een aantal aanvragen te bespreken voor toekomstige piloten. Julie draagt zorg voor alle binnenkomende aanvragen. We bespreken ook hoe we de vliegschoolsoftware beter kunnen gebruiken voor betere administratieve efficientie.

Om 11 uur heb ik een 15 minuten durend telefoongesprek (in het Nederlands!) met de Fleet Manager van een groot luchtvaartbedrijf in Papoea Nieuw-Guinea.

Zij willen een Papoeaan naar Australië sturen voor een pilotenopleiding. We spreken af dat hij op bezoek komt komende donderdag om naar onze faciliteiten te kijken. We zullen bespreken wat het MAF Training Centre kan betekenen. MAF is erg geinteresseerd om inheemse piloten te gaan trainen. Dit is het uiteindelijke doel van zending bedrijven. Zorgen dat de lokale kerk en de lokale bevolking het werk kan overnemen.

's Middags schrijf ik een kort voorstel met de drie trainingsopties voor CPL (Commercieel Vliegbrevet) die ik wil dat de vliegschool in 2019 aanbiedt.

Daarna inspecteer ook de uren die alle vliegtuigen van de vliegschool hebben gevlogen om te zien of de geplande onderhoudsdatums nog steeds ok zijn. Een vliegtuig heeft maar een marge van 10 uur waarin een check kan worden uitgevoerd. Als het deze 10 uursmarge overschrijdt staat het vliegtuig aan de grond. We willen natuurlijk zo plannen dat dit niet gebeurt omdat dat betekent dat er geen training meer met het vliegtuig kan plaatsvinden!

Ik spreek met een instructeur en de Chief Flying Instructor om een Night and Instrument Flying test te plannen voor een student voor donderdag. Hopelijk zit het weer mee.

NIEUW! U kunt ons nu volgen op Janneke's Instagram pagina DON Family @ MAF. Over ons gezin, onze 3 geweldige jongens en ons leven met MAF.

Instagram

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...